Nettiyhteydet.

Tietokoneet ja ohjelmat, konsolit ja pelit, puhelimet, audiolaitteet yms.
vieras

Nettiyhteydet.

Viesti Kirjoittaja vieras » 24 Heinä 2014, 17:42

Mulla on nyt tämä 10 megan taloyhtiön ilmainen kaapelilaajakaista. Oli langallisena ja vasta tänään sain tietää, että on myös langaton. Olipas hankala asentaa, salasana oli joku tietty numerosarja modeemin pohjasta. Itse käyttäänumero myöskin yksi modeemin pohjan koodesita ( 6 VIIMEISTÄ NUMEROA(KIRJAINTA). Eikä sellaisia edes ollut tuossa wlan-listalla mikä koneessa näkyy. No se ensimmäinen mikä näkyy ja missä on vahvin verkko toimi ja nyt langattomana on paljon nopeampi :whist:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Re: Nettiyhteydet.

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 24 Heinä 2014, 17:49

Siellä on sitten hyvin järjestetty yhteysasiat talon puolesta vaikka asennus vähän hankalaa olikin, itse en ole vielä koskaan asunut sellaisessa paikassa että olisi nuo valmiina eikä siksi ole tullut perehdyttyä noihin asennuksiinkaan.
Joko olet kokeillut mikä on todellinen nopeus ja toteutuuko luvatut lukemat?

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 24 Heinä 2014, 17:58

Ei nuo valmiina olleet, ilmaisia toki, mutta itse piti hakea dna :lta modeemit ja tilata se yhteys. Eivät vaan kertoneet paljoakaan.

Testattu on ja on tuollaiset 9,5 megaa :good:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 24 Heinä 2014, 18:08

Ei kai ne tuollaista kauheasti viitsikään mainostaa kun luultavasti laitemaksukin menee heidän piikkiinsä :thinking:
Yllättävän hyvin tuo nopeus sitten pitää kutinsa, yleensähän nuo jää alle puoleen luvatusta :good:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 24 Heinä 2014, 18:13

On ne tietenkin maksettu jo taloyhtiön kautta aikoinaan ja vuokrakone tämä on..vaikka vuokra onkin 0 :laugh: Olihan tuolla taloyhtiön ilmoitustaululla iso ilmoitus kun muutin tästä palvelusta :whist:

On, mutta se onkin joku takuunopeus-juttu :blink:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 24 Heinä 2014, 18:18

Takuunopeus tarkoittaa "suomeksi" sitä, että ensin myydään joku kallis, esim. max 30 megainen yhteys ja sitten luvataan takuuna 10 megaa :laugh:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 24 Heinä 2014, 19:47

:laugh:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 21 Tammi 2018, 13:20

DNA:lla vissiin jotain ongelmia kun mulla nettiyhteys on kuin yrittäisi uida siirapissa. Eilen illalla jo pätkäisi pari kertaa ja tänään tuntuu vielä huononevan :sorry:

Karen
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Karen » 21 Tammi 2018, 13:30

Kyl mul on DNA toiminu ihan ok. Eilen tosin piti sammuttaa mokkula kertaalleen mutta sen nyt joudun tekemään kerran viikossa muutenkin.
Miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton??!!

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 21 Tammi 2018, 20:03

Nuo häiriöt on usein niin paikallisia, että vaikka meilläkään ei ole tämän enempää etäisyyttä niin tilanne voi silti olla täysin eri.
Tämä on muutenkin pirun huono paikka kun ei tarvitse siirtyä kuin viereiseen huoneeseen niin signaali häviää lähes olemattomiin :sad:
Nyt tuntuisi kuitenkin häiriöt loppuneen ja yhteys toimii ihan mallikkaasti.

Karen
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Karen » 22 Tammi 2018, 04:43

No noinhan se meilläkin vähän menee. Mulla mokkula kun on keittiön ikkunan vieressä niin kaikki on ok mut jos viereiseen huoneeseen vie joka on talon leveys suunnassa toisella puolen taloa niin eipäs olekaan kuuluvuutta enää juuri nimeksikään. Siksi tuon langattoman joskus halusinkin.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Tammi 2018, 07:17

Langaton on kyllä hyvä yleisesti ottaen, joskin ajoittain hiukan oikukas kuten on huomattu :sad:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 02 Maalis 2018, 15:56

Tapsa kirjoitti:
21 Tammi 2018, 13:20
DNA:lla vissiin jotain ongelmia kun mulla nettiyhteys on kuin yrittäisi uida siirapissa. Eilen illalla jo pätkäisi pari kertaa ja tänään tuntuu vielä huononevan :sorry:
Koko pirun viikon taas pätkinyt ja esim. eilen loorailusta ei tullut oikein mitään kun noin vartin välein piti ottaa mokkula irti ja muodostaa uusi yhteys :swear:
Tänään sentään toiminut kohtuullisesti mutta koputetaan kuitenkin puuta..

Karen
Moderaattori
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Karen » 04 Maalis 2018, 08:11

Mulla toiminut kaikki moitteettomasti sen jälkeen kun hommasin tuon DNA:n kotimokkulan. Hyvin toimii vaikka välillä on kaikki laitteet käytössä, kaksi läppäriä, kaksi tablettia ja pleikkari :laugh:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 04 Maalis 2018, 10:22

^ :good:
Kaipa se uutta alettava kattelemaan itsekin kun laite on jo niin vanha, että päivityksiäkään ei enää näytä olevan saatavilla :sorry:

Vastaa Viestiin