Testaa nettisi nopeus

Tietokoneet ja ohjelmat, konsolit ja pelit, puhelimet, audiolaitteet yms.
Tapsa
Site Admin
Site Admin

Re: Testaa nettisi nopeus

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 05 Kesä 2014, 13:19

Tuollainen tarjous kun on pyydetty ja saatu niin kyllä mun mielestä sen pitäisi kattaa silloin koko homma kaivuutöineen ja asennuksineen :thinking:
Ei voi olla niin että pelkkä liittyminen maksaisi toista tonnia ja siihen vielä sitten työt päälle :nopsu:
Mutta mikä noista sitten loppujen lopuksi tietää kun kaikessa pitää kikkailla.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 06 Kesä 2014, 16:22

Jäi sen verran vaivaamaan tuo juttu että oli pakko vähän kaivella asiaa tarkemmin ja lopulta hinnastosta löytyi tuollainen kohta:

"Liittymismaksu
Liittymismaksu veloitetaan loppukäyttäjältä, kun kiinteistö tai rakennus kytketään Soneran viestintäverkkoon. Liittymismaksu sisältää asiakkaan tontin ulkopuolista verkon rakentamista maksimissaan 100 m lähimmältä olemassa olevalta verkon liityntäpisteeltä. Soneralla on lisäksi oikeus periä asiakkaalta hinnastossa määritellyn liittymismaksun lisäksi erillinen tapauskohtaisesti määritelty rakentamismaksu edellä määritellyn 100m ylittävältä osuudelta. Tämä rakentamismaksu määräytyy todellisten kustannusten mukaan, asiakkaan hyväksymän Soneran tekemän tarjouksen perusteella. Asennustyön osuus maksusta (470 €) on mahdollista vähentää verotuksessa ns. kotitalousvähennyksenä voimassaolevan verotuskäytännön mukaisesti".

Eli kyllä se tarjous pitää kaiken sisällään, myös ne kaivuuhommat :jepso:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 07 Kesä 2014, 06:21

Mä soitin Soneraan äsken.

Kyllä vaan pitää maksaa erikseen kaikki asennukset tontin rajalta sinne käyttöpisteeseen.
Ja kehoittivat tutustumaan soneran rakentajan pientalo-ohjeisiin. Ei herunut apuja kenen puoleen vois kääntyä. Kun hintaa kauhistelin niin alkoi tyrkyttämään SoneraViihdepakettia :)

Pyysin vielä kotikuitukyselyn tekemään ja se taas kestää ehkä viikon tai pari...

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 07 Kesä 2014, 14:47

Jo on ihme touhua tuossa firmassa :blink:
Siellä kun jo on kaapeli lähellä tontin rajaa niin oikeastaanhan tuo liittymämaksu tulee ihan tyhjästä ja kaikki todelliset kulut maksatetaan asiakkaalla.
Melkeinpä tekisi mieli sanoa että on parempi unohtaa koko törkyfirma ja hommata vaikka lautanen katolle ja nopein mahdollinen adsl (jostain muusta firmasta jos vaan suinkin mahdollista).

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 07 Kesä 2014, 15:31

Joo, mulla on määräaikainen soppari joka päättyy muistaakseni marraskuulla tänävuonna.

Elisa/Saunalahti kauppaa tänne myös kaapelinettiä. Samantyylinen on sielläkin hinnoittelu. Ei paljoo hintaeroa.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 07 Kesä 2014, 18:59

Vaihtoon vaan. Kaipa tuo ala on niin kilpailtua että suuria hinnaneroja ei ole, mutta jos nyt saisi edes vähän parempaa palvelua :laugh:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 08 Kesä 2014, 18:06

Nooh.. annetaanpa asian pehmentyä tässä :)
Maakunnissa monet saa just noita valokuituyhteyksiä suht halvalla kun perustavat osuuskuntia ja talkoilevat ja kunta ja ehkä valtiokin avustavat.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 08 Kesä 2014, 19:34

Onhan niitä monenlaisia hankkeita mutta aniharvoin niistä itse pääsee hyötymään :sad:
Toki tässä vielä on aikaa tsekkailla eri mahdollisuuksia jos se sopimus vasta loppuvuodesta menee vanhaksi.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 18 Kesä 2014, 18:53

Mulla meni nettiyhteys poikki maanantaiaamuna. Just äsken kävi atk-henkilö katsomassa. Oli modeemi saanut jonkun virtapiikin. Onneksi tien toisella puolella on koulu jossa oli kaupungin avoin yhteys :laugh:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Kesä 2014, 06:12

Eilen sain tekstiviestin Sonerasta, ettei ainakaan valokuitu ole tänne mahd :(

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Kesä 2014, 08:01

Saako sen esimerkiksi Elisalta :thinking:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Kesä 2014, 09:14

En ole kysynyt mutta kun laittaa saatavuuskyselyn niiden nettisivulle nii ei ole mahd. valokuitu.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Kesä 2014, 10:49

Oo ja koo :good:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 19 Kesä 2014, 18:45

Sami71 kirjoitti:Mulla meni nettiyhteys poikki maanantaiaamuna. Just äsken kävi atk-henkilö katsomassa. Oli modeemi saanut jonkun virtapiikin. Onneksi tien toisella puolella on koulu jossa oli kaupungin avoin yhteys :laugh:
Hyvä kun on olemassa tuollainen varaverkko :laugh:
Miten sen modeemin kanssa kävi, saiko resetoitua vai joutuiko uusimaan?

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Kesä 2014, 19:28

Ei saanut, löi uuden kiiinni :good:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 20 Kesä 2014, 06:03

Noista virtapiikeistä vaan tuli mieleen et mulla on tässä kotona sellanen ylijännitesuoja koneen ja pistorasioiden välissä..auttaakohan noi mitään.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 20 Kesä 2014, 07:31

Ei harmainta aavistustakaan :blink:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 20 Kesä 2014, 10:56

Ylijännitesuoja on kyllä hyvä olemassa ja suojaa hyvin ulkoisilta virtapiikeiltä.
Virtapiikki voi kuitenkin olla myös laitteen sisäinen ja siihen tuo valitettavasti ei auta.

Digifoto
Photographer
Photographer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Digifoto » 20 Kesä 2014, 10:58

SIRU kirjoitti:Noista virtapiikeistä vaan tuli mieleen et mulla on tässä kotona sellanen ylijännitesuoja koneen ja pistorasioiden välissä..auttaakohan noi mitään.
Auttaa se ja suojaa ukkosella.
Kyllä se siitä sitten.

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 20 Kesä 2014, 15:59

Digifoto kirjoitti:
SIRU kirjoitti:Noista virtapiikeistä vaan tuli mieleen et mulla on tässä kotona sellanen ylijännitesuoja koneen ja pistorasioiden välissä..auttaakohan noi mitään.
Auttaa se ja suojaa ukkosella.
Ainakin omakotitaloissa ihan ehdoton suojavaruste :jepso:

Vastaa Viestiin