Testaa nettisi nopeus

Tietokoneet ja ohjelmat, konsolit ja pelit, puhelimet, audiolaitteet yms.
vieras

Re: Testaa nettisi nopeus

Viesti Kirjoittaja vieras » 19 Joulu 2014, 19:31

No oli tässä havaittavissa sellaistra pientä ajoittaista tökkimistä, mutta ei mitään ihmeellistä. Luulin sen johtuvan yhteydestä. Sitten vaan lopetti videoidenkin pyörityksen ja hyytyi totaalisesi. Nyt taas pari tuntia sitten meni täysin jumiin..pidin 20 minuuttia kiinni niin nyt taas on ainakin 3p0 minsaa pelannut jotenkuten, Mutta pohja kuumennee kyllä nopeasti..tai oikeastan yksi kohta siinä

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 20 Joulu 2014, 14:56

Olisiko siinä sitten virtaongelmia, akku kypsymässä tai virtalähde vetelemässä viimeisiään :thinking:
Oletko kokeillut ottaa akkua pois ja käyttää pelkällä virtalähteellä?
En tosin tiedä toimiiko kaikki koneet noin mutta kannattaa kuitenkin kokeilla.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 20 Joulu 2014, 16:27

Mä en ollenkaan käytä tässä akkua..vverkkovirta on kokoajan päällä kun akku on kaput. En kyllä saa sitä akkua pois kirveelläkään täsä. On dellin kone..ihmeellisesti kiinni :swear:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 21 Joulu 2014, 14:29

Dellin sivuilta löytyy mallikohtaiset manuaalit: http://www.dell.com/support/home/fi/fi/fidhs1?~ck=mn
Koneesi mallia en tiedä mutta mitä pikaisesti katselin niin salpasysteemi noissa useimmissa näyttäisi olevan, esim. tuollainen: http://del.com/support/Manuals/fi/fi/fi ... 0AF6728AC0
Se viallinen akku olisi kyllä hyvä saada pois kun voi hyvinkin sotkea järjestelmää.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 21 Joulu 2014, 16:39

En mä mit''n noista sivbuista tajua :psyko:

Dell latitude d620 on :kahvi:

Lähtee koko kansi pois ja akku ja se sydeemi kyllä..mutta itse akku siitä sitten ei irtoa kirveelläkään :psyko:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 21 Joulu 2014, 18:25

PDF muodossa tuo manuaali enkä saa sitä tähän näkymään, mutta ohje kuuluu noin:

Akun irrotus:

1.Jos tietokone on kiinnitetty telakointilaitteeseen, irrota se telakoinnista. Lisätietoja saat käyttämäsi telakointilaitteen ohjeesta. 
2. Varmista, että tietokone on sammutettu tai lepotilassa (katso kohtaa Lepotila).
3. Käännä tietokone ylösalaisin niin, että sen etulevy osoittaa poispäin itsestäsi. 
4. Siirrä akun oikealla puolella olevaa akkupaikan vapautussalpaa, kunnes se lukittuu. 
5.Siirrä akun vasemmalla puolella olevaa akkupaikan salvan vapautuspainiketta ja pidä se siinä asennossa, ota akusta kiinni tapin
  kohdalta ja siirrä akkua  sitten vaakasuunnassa tietokoneen etuosaan päin. 
6. Nosta akku pois akkupaikasta.

Ihan normaali kiinnitystapa siis, tiedä sitten miksei se siitä suostu irtoamaan :thinking:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 21 Joulu 2014, 19:03

Ei hajuakaan..no en kuitenkaan usko, että johtuu kuumeneminen siitä. Kokeilin käyttää ilman sitä akkua ja kantta..Ja se kohta mistä kone kuumenee on virtajohon paikan vieressä. Mulla oli vanha läppäri sellainen, että se kuumeni kanssa ihan hemmetisti, mutta toimi silti moitteetta kolme vuotta :psyko:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 05:19

mcafeen poistin. Se oli se mikäkäynnistyksen yhteydessä starttasi. Nyt ei enää ainakaan hidastele kone alussa. Täysin paska ohjelma :whist:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Joulu 2014, 18:28

:good:
Kokeilussa ollut joskus mullakin kun tuli uuden koneen mukana ja melko raskas ohjelmahan tuo oli.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 18:30

cc-cleaner on vain nyt mulla..mä luulen, että tuo kuumeneminen johtuu tuosta virtajutusta :thinking:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Joulu 2014, 18:37

:thinking:
Huono kontakti, ehkä liitimessä tai jossain juotoksessa ainakin aiheuttaa lämpenemistä.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 18:38

Voipi olla..kun se kuumuus on just siinä kohtaa..Tai sitten siellä vaan on pölyä :good:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Joulu 2014, 18:43

Paineilmaa vaan koneeseen, joko painepakkauksesta tai sitten kone kainalossa lähimmälle huoltoasemalle puhaltelemaan.
Mutta älä puhalla suoraan tuulettimeen.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 18:45

Imuroin tämän muutamia kuukausia sitten kun alkoi kuumeneeen ja toimi sen jälkeen pitkään hyvin..nyt ei auttanut imurointi. Pitääpä tuota huoltsikkaa kokeilla kun on ihan vieressä :good:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Joulu 2014, 18:51

Imuroinnilla/ puhaltelulla pärjää pitkälle kun sen tekee säännöllisesti, mutta kun oikein pölyiseksi pääsee niin sitten ei auta enää kuin ottaa kone auki :sad:

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 18:52

Niinpä ja mä kun pidän tätä iltaisin sängyllä..tosin nyt oon tajunnut alustan laittaa :laugh:

Tapsa
Site Admin
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Tapsa » 22 Joulu 2014, 18:54

Aijai.. toivottavasti ei ole sitten jo vahingoittunut.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 22 Joulu 2014, 18:55

Niinpä..no voi olla, että vuoden alusta kun tulee alet niin hankin ihan uuden konee ja tää sitten varfakoneeksi :good:

Digifoto
Photographer
Photographer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Digifoto » 07 Tammi 2015, 09:11

Imurointi koneelle ei oo parasta, pitäis saada puhaltamalla puhtaaks. Imurointi voi viedä jotain komponentteja mukana.
Kyllä se siitä sitten.

vieras

Viesti Kirjoittaja vieras » 07 Tammi 2015, 13:48

No ei kuulemma..no nyt se roska on kuitenkin myyty :sätkä:

Vastaa Viestiin